vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Att andas, att vara och att drömma sig bort

Publicerad 2014-09-05 22:31:51 i Allmänt,

När jag är i vår stuga på västkusten, nära Grebbestad, älskar jag att bara sitta och titta på havet. Ensam eller i sällskap med någon betydelsefull. Jag får fram så mycket där. Genom att bara sitta och andas. Sitta och tänka. Sitta och drömma.
Ibland är det glada tankar, ibland är det ledsna tankar. Ibland är det framtid, ibland är det dåtid. Och ibland är det bara tomt. Andas in den friska havslukten, andas ut allt det onda.
 
Jag är så oerhört glad och tacksam för att jag har fått uppleva mitt kära Kusten i hela mitt liv. Min son formulerade det så bra när vi var där sist. Han sa: "Åh mamma. Det är så skönt här. Man känner sig bara så fri!"
 
Frihet att tänka, frihet att leka, frihet att bara vara den man är och vill vara. Tack för i år älskade Kusten!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-06 07:49:51

Känner samma på den platsen❤️

Svar: ❤️
Elin Werner

Postat av: Marie

Publicerad 2014-09-07 12:06:58

Hej, västkusten lite högre upp än Grebbestad är mitt smultronställe. Känner igen mig så väl i känslan du beskriver. Kram på dig, nu ska jag lusläsa din blogg, som precis som du sa till mig, innehåller lite annat än mode. Så du ska också ha Tack!

Svar: Enad front :)
Elin Werner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela