vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Alkohol

Publicerad 2015-06-28 14:12:41 i Allmänt, Livet,

Öl till maten, vin till solen, sprit till festen...
Alkohol för att kalasa. Alkohol för att slappna av. Alkohol för att tagga till.
En grogg för att glömma, en drink för att våga, en hutt till sillen.
En shot, två shotar, tre shotar. Några shotar för mycket.
 

Vad är grejen? Kan ni svara mig?
Jag menar inte att alla ska vara nykterister, att ingen ska dricka en droppe...
Men vet ni? Det är ofta det blir för mycket av det goda.
Ett glas vin till maten eller två blir ett missbruk eller ett beroende.
Vinflaskan blir till vinboxen, som sen blir till flera vinboxar. Lägg sedan till de fantastiskt billiga ölfaken som vi importerar inför semestern. Eller den där goda Sangrian i solstolen.
 
Kom igen, tänk till!
Tänk på de i er närhet! Tänk på barnen, tänk på familjen, tänk på vännerna!
Det är inte kul att vara orolig, att inte känna sig sedd, att inte önska sig annat än trygghet.
 
Skippa att dricka varje dag hela semestern lång och öppna istället ögon, öron och hjärta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela