vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Jag var 15 år, jag hette inte Ellinor...

Publicerad 2014-09-04 21:52:48 i Allmänt,

När man är 15 år vill man vara cool, ball och självständig. Man vill klara allt själv, gå sin egen väg. Man vill dricka alkohol, komma hem sent, slippa regler. Egentligen kanske man inte är redo för det, men det förstår man inte då.
 
När man är 15 år har man kanske en pojkvän. Alla vill väl ha en pojkvän. Alla vill väl känna sig förälskad och älskad. Egentligen kanske man borde forma sig själv istället för att formas av någon, men det förstår man inte då.
 
När man är 15 år ska man välja vad man vill bli när man blir stor, eller iallafall vad man vill läsa de närmsta åren. Man vill läsa något häftigt på annan ort, flytta hemifrån och klara sig själv. Egentligen borde man kanske läsa något vanligt och brett, bo kvar hemma och ha familjen runt omkring sig, men det förstår man inte då.
 
Jag önskar så att jag hade vetat det jag vet nu när jag var 15 år. Men hade jag varit jag då? Hade jag varit där jag är? Är det inte så att det just är vad man lär sig i tonåren? Man lär av sina misstag och mindre smarta val och vägar? Jag säger inte att jag var en ovanlig 15-åring, tvärtom. Jag var nog som alla andra, en i mängden. En tonåring full av funderingar, vägval och önskningar. En tjej med utbrott, avbrott och utbryt. 
 
Jag önskar bara att jag hade tillåtit mig själv vara just mig själv. Att jag hade satt mig själv först, eller iallafall inte sist. Att jag hade gett mig själv lite mer kärlek istället för att satsa på negativa relationer. att jag skulle byggt upp mig själv istället för att låta mig tryckas ner och formas av andra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela