vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Våga prata

Publicerad 2016-09-12 21:35:45 i Allmänt, Livet,

Våga prata om psykisk ohälsa. Våga prata om ångest. Våga prata om det där svarta.

Tänk, när vi öppnar upp lite, vågar ställa dörren till vårt innersta på glänt, om än så lite, så öppnas andras dörrar på glänt. Vips så är där en lång korridor av öppna dörrar, vissa mer än andra, men ändå...

Tänk vad skönt det vore om även samhällets dörr ställdes på glänt, eller nej, varför inte helt öppen?

Tänk om det vore lika självklart att säga att man led av psykisk ohälsa som det vore att säga att man hade ont i benet?

Jag jobbar stenhårt för det! Jag kommer alltid att jobba stenhårt för det! Jag kommer alltid att ha min dörr öppen, välkommen in!

P.S. Just nu har P4 Skaraborg fokus på självmord och vikten att våga prata om det. Häng med på #prataomsjälvmord D.S

Kommentarer

Postat av: Ida Jansson

Publicerad 2016-09-13 19:32:47

Otroligt viktigt! Många kramar Ida ❤❤

Svar: Verkligen!
Elin Werner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela