vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Hypnos?

Publicerad 2015-03-17 20:47:10 i Allmänt,

Jag gjorde det. Jag vågade. Jag provade hypnos.
Och nu ser jag framför mig att ni himlar med ögonen, småflinar och tänker att jag är galen.

Men vet ni? Jag är galen också. Galen i min väg att nå mig själv. Ni vet, vägen till mig som bloggen heter.
Galen i min målmedvetenhet att bli frisk. Att orka fungera igen.
Men inte bara att orka fungera. Utan galen i att bli hög på livet igen.
Galen i livet jag själv har valt, galen i vägen jag väljer att gå, galen i livet som varit när jag ser tillbaka.

Jag var skeptisk. Trodde att hypnos var hokuspokus. Att det var något som bara knepiga människor sysslade med. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna slappna av och "somna in". Tänk om jag skulle det, och sen gjorde saker som jag inte styrde över? Jag såg bilden av en pendlande klocka framför mig, och hörde fingerknäppet som betydde att jag skulle vakna igen. Jag hade nog sett för mycket på film...

Jag kom till lokalen, vi satte oss ner och pratade lite, och hon förklarade för mig hur det skulle gå till.
Med hjälp av hennes ord och närvaro hamnade jag allt längre ner i total avslappning. Jag kunde inte öppna ögonlocken även om jag försökte. Jag var där och styrde mig själv, hörde ljuden utanför, men var samtidigt borta.
Tillsammans gick vi tillbaka i tiden. Vi gick till botten med två av mina värsta problem. Vi gick igenom anledningarna till varför.

När jag i lagom fart kom tillbaka till nuet igen så hade det stora svarta slukande hålet i bröstet och magen som gjorde det svårt att andas krympt till en liten kula som skvalpade i magen. Och vet ni, det håller i sig! Jag kan andas. Jag kan tänka på saker som jag inte kunnat innan. Jag är avslappnad.

Även om ni är skeptiska, våga prova vet jag!

Kommentarer

Postat av: Vanessa andersson

Publicerad 2015-05-24 08:56:07

vad fräckt! :)

Svar: Ja, verkligen!
Elin Werner

Postat av: Malin

Publicerad 2015-10-07 19:06:56

Hej Elin,
Jag pluggar till journalist i Stockholm. Jag ska skriva ett reportage om hypnosterapi, och är nu ute efter patienter som kan berätta om effekterna av metoden. När jag googlade hittade jag din blogg och såg att du började med detta i våras och undrar hur det har gått? :) Skulle du vara intresserad av att berätta om din upplevelse? Du får självklart vara anonym om det känns jobbigt. Tack på förhand/ Malin Pettersson :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela