vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Jag ställde klockan

Publicerad 2016-06-06 06:48:45 i Övning,

Jag ställde klockan för att åka iväg och jobba några timmar övertid. Bara några timmar. Kanske sex. Men sen när jag kom ut ur duschen så skrek hjärtat.

Familjen är hemma, alla för en gångs skull. Sonens fotbollsmatch är på gång. Stughäng är på gång. Familjemys är på gång.

Näe, jag är ingen sån mamma. En sån mamma som drar. En sån mamma som kopplar bort. En sån mamma utan ångest.

Tro mig, jag dömer ingen. Alla gör som de vill. Alla gör sina val. Alla har sina möjligheter.

Ibland önskar jag att jag vore en sån mamma. För jag tror verkligen inte min familj skulle lida av lite tid utan mig, inte alls, tvärtom.

Men nej, jag är ingen sån mamma. Iallafall inte nu. Troligtvis inte imorgon. Och inte till helgen heller.

Så idag övar jag mig på att lyssna på vad jag vill, vad jag känner och vad jag önskar. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela