vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Att vara snäll

Publicerad 2016-03-07 20:51:37 i Allmänt,

Hur kommer det sig att jag har så himla lätt för att vara snäll mot andra, men så himla svårt att vara snäll mot mig själv? Att ge komplimanger till andra samtidigt som jag klagar på mig själv. Att säga att någon är fin och samtidigt tänka att jag själv ser ut som stryk.
 
I samband med nyår så läste jag om ett nyårslöfte som innebar att vara snällare mot sig själv och tänkte att det var himla smart! Det skulle jag kopiera! Nu har det gått några månader och jag kan säga att jag inte kommit någonvart alls på den punkten.
 
Hur svårt kan det vara? Skärp dig nu Elin! Eller nej, just det, nu var jag där igen och klagade på mig själv. 
 
Elin Werner, du är en fin människa. Du är vacker, smart och härlig. Du duger som du är, eller nej, du rockar som du är. Du gör ditt bästa, och det är fantastiskt! Imorgon börjar jag dagen med att säga "Hej du din snygging" till mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela