vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Låtsassjuk?

Publicerad 2017-02-07 22:02:11 i Allmänt,

Nej, psykisk ohälsa, utmattningssyndrom eller ångest är inte låtsassjuka! Absolut inte! 
Nästan så att det mer är tvärtom, det är supersjuka!
 
Ett brutet ben, en ond hals eller skoskav går över. Förhoppningsvis ganska snabbt också. Och ganska lätt.
 
Lider man av hjärnspöken däremot, av bomull i huvudet eller av ett svart hål i magen. Då kan det ta tid. Kanske läker det aldrig, men om man har tur så blir det allt längre mellan dalarna, kanske blir de med tiden inte fullt så djupa.
 
Men nej min vän, kaos i hjärnan är inte låtsassjuka. Det är helvetessjuka. Det är allvarligt, och absolut på riktigt!
 
Jag har en vän. Som likt mig får kaos i huvudet ibland. Men det är faktiskt en av de sakerna med henne jag gillar bäst. Att hon som jag inte är perfekt. Att hon är mänsklig. För det betyder att hon är äkta. Att hon bryr sig på riktigt. Att hon har ett fint hjärta.
 
Love you darling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela