vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Bortglömd

Publicerad 2014-07-01 08:54:58 i Allmänt, Livet,

 
 
I söndags fyllde jag så 30 år. Jag fyllde 30 unga år. Fast i mitt fall känns det som 30 gamla år.
 
Jag kommer ihåg en annan födelsedag, då jag inte var så värst gammal, kanske sex år. Jag och min morbror delar födelsedag, och han fyllde jämnt. Tidigt på födelsedagen, kanske på natten till och med, vaknade jag i tältet ute i trädgården av ett helt gäng som sjöng Ja må han leva. Ja, ni läste rätt, de sjöng Ja må HAN leva. Det var morbror Håkans kompisar som kom. Sen fortsatte hela dagen i den andan. Gäster kom, gäster sjöng, gäster gick. Och alla grattade Håkan. Självfallet grattade de mina mig, men jag kände mig ändå helt bortglömd den dagen.
 
Vi har en tävling jag och min morbror. En ganska töntig tävling egentligen. Tävlingen går ut på vem som grattar den andra först på födelsedagen. Och nej, att trycka bort någons samtal eller att sms:a gäller inte. Tidigare vann jag jämt, men nuförtiden vinner Håkan. Eller ska jag kanske förvrida sanningen lite och säga att jag låter honom vinna? 
 
För ni vet väl att jag aldrig förlorar? Jag vill ju vara bäst, duktigast och det självklara valet. Också det förtjänar, och behöver, ett eget inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela