vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Satans socker

Publicerad 2015-02-19 22:21:48 i Allmänt,

Blä. Jag har mosat socker idag. Ytterligare ett tecken på ensamhet och trötthet. Fan. 
 
Förr låste det sig för mig när jag mådde dåligt. Jag kunde inte äta alls. Varesig mat eller sötsaker. Annat är det nu. Jag äter allt som kommer i min väg. Och jag äter mycket av det. Och jag äter till och med saker som jag inte tycker är så goda. Sitter bara där i soffan och mosar. Alldeles ensam. Barn som sover, man som är på jobbet.
 
Fast Elin, du kan inte skylla på det tänker ni. Och ni har så rätt! Innerst inne handlar det om brist på karaktär. För inte är det så att jag mår bättre efteråt när jag sitter här och mår illa.
 
När jag gick i högstadiet hade jag en liknande mosarperiod. Då kräktes jag upp allt varje dag på väg hem från skolbussen. Så gör jag inte nu, även om jag innerst inne känner att det skulle kännas bättre efteråt. Jag gör det bara inte längre helt enkelt.
 
Imorgon är det fredag, och jag hoppas att ni njuter av gott hela helgen! Själv ska jag ge mig iväg till gymmet, och starta om på en ny kula. Just do it!

Kommentarer

Postat av: Coachen;)

Publicerad 2015-02-19 22:26:56

Men ELIN! Skärp dig! Det där är inga sköna känslor! åNGEST! :( uscha mig! Det måste vi ändra på...Kram <3

Svar: Mmm, men imorgon är det fredag... ;)
Elin Werner

Postat av: H på tredje våningen :)

Publicerad 2015-02-20 06:43:55

jag har också varit drabbad av utmattningsdepression. Förstår dig så väl vad du går igenom. Det tar tid att komma tillbaka. Låt det få göra det. Jag finns på tredje våningen om du vill prata. Jag följer din blogg❤️ kram. H

Svar: Tack fina du!
Elin Werner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela