vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

När vattenpölen blir ett hav

Publicerad 2016-09-29 22:11:23 i Allmänt, Livet, Övning,


 
Vad gör man när vattenpölen förvandlas till ett stort oändligt hav?
Ett stormigt, kallt och ensamt hav.
Vad gör man när man dras ner? Ner i djupet, kylan och mörkret.
Vad gör man när man simmar för livet utan att komma fram? När man kämpar stenhårt, men ändå bara lyckas att komma upp då och då för att andas.
 
Inte slutar man att simma. Nej, man simmar ännu fortare. Man simmar för sitt liv.
Men hur länge orkar man simma det fortaste man kan? Hur länge flyter man? Hur länge är man på ytan?
 
Har man tur så har man flytvästar, luftmadrasser och räddningsfartyg utplacerade med jämna mellanrum. Fina vänner, fin familj och fin omgivning. Förståelse och pushningar, kramar och pussar, trygghet.
 
Men tänk om man vill komma i mål då? Upp på stranden, upp i solskenet, upp till de andra. Hur svårt ska det vara?
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-29 23:25:31

❤️❤️❤️ Jag ska bygga en brygga till dig min underbara ängel!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela