vagentillmig.blogg.se

En blogg om vägen tillbaka till mig själv, mot nya mål. Utmattningsdepression, utmaningar och kämparglöd.

Mormor

Publicerad 2017-04-28 17:04:58 i Allmänt,

Idag saknar jag dig lite extra min fina, varma och snälla mormor! Fredagar var vår dag. Din, min och mina barns. Åtminstone varannan fredag när vi inte hade någon man och pappa i vårt hus.
 
Vi brukade traska iväg till mormor för fika, fiaspelande och fredagsmys. Hos mormor var man alltid välkommen. Hon hade alltid tid. Hon hade alltid lust. Hon hade alltid lugn.
Min fina, varma och snälla mormor!
 
Hos henne fick jag alltid vara som jag är. Hos henne dög jag alltid. Hos henne behövde jag aldrig prestera.
 
Mormor, jag vet att du hjälper mig från där du är. Jag vet att du tycker att jag duger. Jag vet att du tycker att jag gör rätta val. Och om jag inte alltid gör rätta val så vet jag att du ändå älskar mig. 
Min fina, varma och snälla mormor!
 
Mormor, jag älskar dig! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-04-28 17:43:21

<3 <3 <3

Svar: ❤️❤️❤️
Elin Werner

Postat av: Nathalie

Publicerad 2017-04-28 18:49:20

Så fint skrivet och dina ord till din mormor skulle kunna vara mina till min älskade mormor <3

Svar: Tack! Ja, det är kanske också ofta just mormoregenskaper :)
Elin Werner

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-04-28 19:19:07

Fina minnen Elin, förstår att du saknar henne❤️

Svar: Jaa, varje dag!
Elin Werner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Werner

Jag är Elin; en 30 år gammal tvåbarnsmamma, fru och människa. Vägen tillbaka från utmattningsdepressionen är krokig, men det SKA gå!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela